LØYPEINFORMASJON

Løypa begynner med 1 km asfalt så er det grusvei i ca 1,5km.  Deretter er det traktor sti og dereter teknisk sti oppover (ganske bratt), kan være glatt noen steder så gode terrengsko er anbefalt –  ved ca km 6 flater det ut. Deretter fin løpbar sti gjennom blåbærlyng frem til toppunktet på ca 7 km ved et supert utsiktspunkt.

Det er snackstasjon (snacks og vann/saft) ved 2,5km og du er tilbake ved denne stasjonen ved ca 9km. 

Så løper man videre på sti et lite stykke før det ved km 7,5 begynner nedstigning, ikke like teknisk som stigningen, men likevel ganske teknisk sti. Du løper også forbi et gammel bjørnehi som er verdt en titt.

Ved km 8 kommer du ned til en grusvei som fortsetter nedover. Ved ca 11 km kommer du tilbake til asfalt veien og løper tilbake til klubbhuset 🙂  

Runden er 11.50km

Det er også mat i start/målområdet, her vil det det være snacks, buljong, kaffe, cola, varmmat, frukt.

Mosjonløypa går opp mot Bergsvann . Løypa blir godt merket. Den er 6.4km

30 km går i egen løype og ikke i rundt og rundt loopen. beskrivelse kommer og link til løypekart kommer. 

Lykke til 🙂

Matstasjoner

  • Det er matstasjon ved  2,5 og 9km hvor det blir servert snacks (sjokolade, potetgull, salt kjeks, frukt) vann og saft.
  • Det er matstasjon i start/målområdet her vil det i tillegg til snacks (sjokolade, potetgull, melon, appelsin, bananer, salt kjeks osv) bli servert varmmat, varm buljong brownies, cola og annet godt – utvalget kan variere noe fra dette.
  • Det vil være vann og saft på matstasjonene. Cola i start/målområdet.
  • Du kan ha eget depo med drikke og mat i start/målområdet.
  • Mosjonsløpene har ikke noe service stasjon i år, men det er mat/snacks ved start/mål 🙂

 

Starttider og Cuttoff

Kan bli endringer pga koronarestriksjoner

  • 92km starter kl 06.00, siste runde må være påbegynt før kl 23.00.
  • 57km starter kl 07.30, siste runde må være påbegynt før kl 20.00
  • 30 km starter kl 08.00 – går i egen umerket trasee.
  • 23m starter kl 09.00, siste runde må være påbegynt innen kl 15.00
  • 11,5km starter kl 10.00, runden må fullføres før kl 16.00
  • Alle disponerer tiden sin selv. du kan velge å løpe rundene fortløpende eller ta deg lengre pauser mellom noen runder. 
  • Avlyst – Barneløpene starter fra kl 12.00, påmelding skjer i start/målområdet. Man kjøper et løpskort og får kvittert for hver runde. Etter fullført alle sine runder kan man bytte kortet i medalje 🙂 De kan leke og holde på med andre aktiviteter mellom rundene. Det er egen snackstasjon for ungene.
  • Mosjonsløp Starter kl 11.30 her kan man løpe eller gå. Ingen tidtaking. 
  • Hælja Hime Mosjon kan gåes/løpes mellom kl 11-16. ingen medalje, ingen tidtaking.

Henting av startnr og timingbrikke.

Kan bli endringer pga koronarestriksjoner

  •  Startnr kan hentes i klubbhuset (start/målområdet) adresse: Høyjordsmoa 1b, 3158 Andebu. 
  • Fredag mellom 16-19 alle distanser(kun startnr)
  •  Lørdag morgen (timingbrikke og startnr) OBS 30 km skal også ha gps tracker.
  • Startnummer og tracker hentes fra kl 5.30 og frem til 15 min før din start.
  • Timingbrikken må leveres tilbake så fort du er i mål(etter fullført alle runder). Det vil påfalle straffegebyr om brikken ikke leveres tilbake. OM det blir timinbrikker på startnummeret frafaller dette punktet. OBS 30 km løpere må huske å levere inn trackere etter løpet. 

 

 Googlemap – Høyjord Idrettslags Klubbhus

OBLIGATORISK UTSTYR

  • Du må ha med en sammenleggbar kopp/turkopp, flaske, drikkeblære eller soft flask, eller annet du kan fylle på med drikke.
    Gjelder alle distanser, det er ikke kopper på drikkestasjonen, men blir solgt supre sammenkrøllbare kopper i start/målområdet.
  • Siden dette løpet går på en 11.5 km loop trenger du kun ha med deg drikke og mat du føler du trenger mellom stasjonene.
  • Det er mat/drikkestasjon midtveis i runden( ca 5m) og i start/målområdet.
  • Klær etter forholdene.
  • Du kan ha droppbag i målområdet.
  • Du kan ha support team i start/målområdet, men ikke ute i løypa.
  • Hodelykt er pålagt å ha med etter kl 20.
  • Terrengsko – løypa har endel tekninsk terreng og du vil trenge sko med godt grep
  • Løypa har ca 450 meter stigning pr runde – ganske brate tekniske stigninger.
  • Mosjonsløpet kan gjennomføres med vanlig joggesko

 

LANGING/SUPPORT

  • Det er IKKE tillatt med langing/support/hjelp utenom start/målområdet. Du kan kun ha hjelp/support i start/målområdet.
  • Det er IKKE  tillatt å ha med seg en Pacer(en som løper sammen med deg som ikke er påmeldt løpet) Alle som løper må være påmeldt og ha på startnummer.

 

STARTNUMMERETS SYNLIGHET

  • Hele startnummeret må vises under løpet, og du må ha det foran, ikke bak på sekken eller på ryggen. viktig at du løper gjennom tidtakingsporten underveis så vi får regisrert mellomtiden din og at du er på rett sti. #0 km løpere vil ha tracker, den skal sitte på under hele løpet, festes på skulderstropp på sekke. Veldig viktig at du husker å levere trackeren tilbake etter målgang, gebyr kan tilfalle hvis du glemmer dette.
  • Mosjonsløpene har ikke tidtaking og derfor ingen slik brikke.

 

LØPSMORAL

  • Kos deg i løypa, ta deg tid til å se utsikten på topp-punktet. Nyt tekniske stier og herlig natur.
  • Gi et smil til de frivillige, til dine medløpere – og til vanlige turgåere hvis du vil forbi på smale stier.
  • Ha det gøy både i løypa og i start/målområdet

 

PREMIER OG MEDALJE

  • Alle som fullfører innen cutt off får medalje
  • Det er ikke medlaje på Hælja Hime mosjonsløpet

 

BAGGASJEOPPBEVARING
Det blir anledning for oppbevaring av bagasje i start/målområdet, på Frydenlund i Høyjord.

 

BRYTE LØPET
Skulle det skje at du må bryte løpet, MÅ du melde i fra til løpsleder Heidi Bye Svartangen – 93091533, ellers blir vi veldig bekymret for deg når du ikke dukker opp i start/målområdet.